MENU
KONTAKT

Serwis Samochodowy
DRABCZYK

Tomice, ul. Dworska 4
34-100 Wadowice
Tel. Sklep:   +48 33 8733 890
Tel. Serwis: +48 33 8739 620
Fax:            +48 33 8733 890

Adres e-mail
drabczyk@bosch-service.pl

 

Czynne:
Pon-Pt: 8.00-17.30
Sob:     8.00-12.00

CHIPTUNING

Co to jest Chiptuning?

Chiptuningjest modyfikacją oprogramowania sterującego pracą silnika, powodującą zwiększenie mocy w samochodzie. Poprzez dokonane zmiany uzyskujemy dodatkowe konie mechaniczne i odpowiedzialne za przyspieszenie niutonometry.

Przeprowadzone modyfikacje bazują na wykorzystaniu rezerw, jakie pozostawił producent pojazdu i nie stanowią zagrożenia dla silnika. Wręcz przeciwnie optymalizacja parametrów sterownika pozwala zwiększyć elastyczność i efektywność pracy silnika, pozwala na bezpieczniejsze wyprzedzanie i oszczędności paliwa.

 

Na czym polega modyfikacja?

Komputer silnikowy poprzez wysterowanie dawki paliwa, kąta wyprzedzenia zapłonu, ciśnienia doładowania i innych parametrów steruje pracą silnika. Wszystkie te parametry, dla różnych warunków obciążenia i prędkości zgromadzone są w wielowymiarowych tabelach, tzw. mapach. Mapy te zapisane są w pamięci sterowników w kościach EPROM. Poprzez zmianę danych w mapach uzyskujemy zmianę parametrów pracy urządzeń wykonawczych i dzięki temu podniesienie mocy silnika i zwiększenie momentów obrotowych. Również dzięki tym zmianom możemy wyeliminować częsty problem utrudnionego rozruchu ciepłego silnika poprzez podniesienie dawek rozruchowych paliwa

 

Jak to robimy?

W pierwszej kolejności zgrywamy oryginalny program- mapę ze sterownika silnika. W zależności od marki i modelu pojazdu wykonujemy to przez złącze diagnostyczne lub po wymontowaniu sterownika bezpośrednio z mikroprocesora przy pomocy profesjonalnego programatora. W następnej kolejności mapa jest poddawana obróbce w edytorze map. Na tym etapie współpracujemy z bielską firmą MODPRO, której bogate doświadczenie i fachowość jest gwarancją bezpiecznego i efektywnego tuningu. Końcowym etapem jest wgranie zmodyfikowanego programu z powrotem do sterownika silnika.

 

O ile można podnieść moc i moment obrotowy silnika?

Ze względu na bardzo indywidualne podejście do każdego pojazdu nie da się ogólnie powiedzieć o jaką wartość zmieni się moc, ale w niektórych przypadkach może nawet osiągnąć wzrost o 30%. Szczegółowe dane są dostępne w Serwisie. Poniżej kilka przykładowych wartości:

 

 

Typ silnika

Seryjnie

Po modyfikacji

Grupa VAG

1,9 TDI

110 KM/ 235 Nm

135 KM/ 290 Nm

1,9 TDI PD

130 KM/ 310 Nm

165 KM/ 370 Nm

2,0 TDI PD

140 KM/ 320 Nm

170 KM/ 380 Nm

3,0 TDI CR

240 KM/ 500 Nm

275 KM/ 580 Nm

1,8 TSI

160 KM/ 250 Nm

185 KM/ 300 Nm

BMW

2,0 d

143 KM/ 300 Nm

168 KM/ 360 Nm

2,0 d

177 KM/ 345 Nm

201 KM/ 400 Nm

3,0 d

231 KM/ 500 Nm

260 KM/ 570 Nm

Mercedes

180 CDI

109 KM/ 250 Nm

130 KM/ 300 Nm

270 CDI

177 KM/ 400 Nm

203 KM/ 460 Nm

320 CDI

224 KM/ 510 Nm

254 KM/ 560 Nm

Opel

 Fiat

1,3 JTD

75 KM/ 170 Nm

90 KM/ 210 Nm

1,9 JTD

120 KM/ 280 Nm

150 KM/ 330 Nm

2,0 JTD

160 KM/ 350 Nm

183 KM/ 395 Nm

PSA

Ford

1,4 HDI

70 KM/ 160 Nm

88 KM/ 200 Nm

1,6 HDI

110 KM/ 244 Nm

130 KM/ 280 Nm

2,0 HDI

136 KM/ 320 Nm

160 KM/ 370 Nm

 

 Jak sprawdzić efekty tuningu?

Gwarantujemy, że pierwsza jazda próbna ujawni dotychczas ukrytą moc pojazdu. Aby potwierdzić te wrażenia oferujemy możliwość sprawdzenia pojazdu na hamowni drogowej. Wykresy mocy, momentu obrotowego, przyspieszenia i inne potwierdzą skuteczność naszych działań. Jeśli efekty będą niezadowalające istnieje możliwość wgrania oryginalnej mapy i przywrócenia pierwotnych wartości.

  

Co to jest hamownia drogowa?

Hamownia drogowa to urządzenie montowane bezpośrednio na jedno z kół samochodu i podłączone do przenośnego komputera. Czujniki zamontowane w głowicy z częstotliwością 60 razy na obrót koła odczytują parametry jazdy, a znając wagę samochodu i obwód koła specjalny program dokonuje obliczeń. Wyniki zobrazowane są na wykresach. Głównymi zaletami hamowni drogowej są: możliwość testowania wszystkich pojazdów (nawet z napędem na wszystkie koła),  odczyt rzeczywistych parametrów w warunkach drogowych z uwzględnieniem oporów powietrza i oporów toczenia oraz wysoka dokładność urządzenia (błąd poniżej 1%).

 


GALERIA
 
 
 
 

 

ZAŁĄCZNIKI